Bądź jak inni , czytaj książki!


Ogarnęłam rehabilitację buzi, odwiedziłam dwie przychodnie a teraz wstawiłam pranie i mogę usiąść na chwilę. Obiecałam, że jak tylko się poczuję lepiej i moje oczy pozwolą mi na  dłuższe siedzenie przy komputerze to się odezwę. Dotrzymuję słowa.

Tak sobie siedziałam w przychodni, czekałam w kolejce i nie bardzo wiedziałam co mam zrobić ze sobą. Poradnie specjalistyczne nie są moim ulubionym miejscem. Szczególnie gdy trzeba spędzać w nich większość swojego czasu. Ja mam tak od początku tego tego tygodnia. Wracając do mojego oczekiwania i kolejki. Brakowało mi książki. Niestety  nie zabrałam żadnej. Zamiast tego moja torebka wypełniona była lekami.

Mając tak strasznie dużo czasu zebrało mi się na rozmyślania. Dotyczyły one czytania, książek i tego dlaczego czytamy a dokładnie dlaczego tak mało? Rzeczywistość mnie przeraziła. Fakt – żyjemy w XXI wieku gdzie przepływ informacji jest szybszy. Internet i telewizja robią swoje. Zarzucają  nas bardzo często niezbyt mądrymi treściami. Za to neonem i kolorem wali po oczach. Oczywiście nie neguję  telewizji  czy neta bo tam również można znaleźć wiele ciekawych rzeczy. Zgodzicie się jednak, że  dzięki temu wiele mamy podane  na tacy. Nie pobudza to naszych szarych komórek do  myślenia. Wyobraźnia tylko w niewielkim stopniu wykorzystuje swój zasięg.

Hund studiert

Siedząc tak doszłam do wniosku, że czytanie w obecnych czasach nas uszlachetnia. Raz, że ci którzy uprawiają czytelnictwo są zaklasyfikowani do tych nielicznych. Zawsze imponowały mi osoby, które dużo czytają. Poza tym można sięgać po różnego rodzaju literaturę : od popularnonaukowej  po  mniej lub bardziej bzdetne pozycje. Technika nam pozwala korzystać z wielu form  : książka, audiobooki czy też ebooki. Jak Wam kiedyś wspomniałam jest staroświecka i zdecydowanie wolę książkę zamiast tych cudów nowoczesności.9008443

Zmierzam  do tego, że czytanie bardzo nas rozwija, pobudza  naszą wyobraźnię, kształtuje światopogląd, rozciąga większe horyzonty zainteresowań. Generalnie powoduje, że jesteśmy bardziej ciekawi świata.  Nie wspomnę już o tym, że wraz z ilością przeczytanych opcji zasób naszego słownictwa   również ulega poszerzeniu.

MM/08/09

Obecnie jest mi przykro gdy patrzę  na młodych ludzi, którzy o książkach i czytaniu nie mają pojęcia. Spotkałam się nawet z opiniami, że bycie „molem książkowym” jest niemodne i to wstyd. Na takie argumenty ręce opadają. Nie dziwię się, że coraz więcej to młodzieży jest uzależnionych od komórki, tableta czy komputera.  Tylko co najlepsze,  nie jest to uzależnienie od fajnych i ciekawych rzeczy tylko od portali społecznościowych oraz ilości  uzyskanych lajków. Żenujące prawda? Jak ma to rozwijać młodego człowieka, jak ma to kształtować jego osobowość? Dosłownie mówiąc pokolenie jednokomórkowców :P.

serce-czerwone-ksiazka

Przyznam się Wam i to zupełnie szczerze, że sama kiedyś niewiele czytałam. Rzadko sięgałam po książkę.  Nie wiem dlaczego tak robiłam. Może dlatego, że w szkole zmuszali do analizowania niezrozumiałych dla mnie lektur. Myślę sobie, że pasji do czytania nie miał kto we mnie rozwijać. Dopiero od niedawna zaczęłam swoje czytelnicze podboje.   Zaraził mnie tym mój narzeczony. On sam pochłania książki jedna za drugą. Dzięki temu to fajny i inteligentny facet.  Widząc jego zamiłowanie do literatury sama nią zaczęłam się interesować. Odkryłam świat kryminałów i spodobało mi się to. Wystarczyła jedna dobra  pozycja by sięgnąć po kolejną. Zamiłowanie do zagadek kryminalnych popchnęło mnie by założyć bloga i swoją pasją dzielić się z innymi.

zalety

Jak widać czytanie książek to nie tylko suche ich analizowanie. Jest to bardzo kreatywne zajęcie. Pobudza wyobraźnię, świetnie relaksuje a poza tym motywuje do osobistego rozwoju.  Zdecydowanie  polecam dobrą powieść zamiast kolejnej powtórki filmu w telewizji  lub bezsensownego rolowania facebooka.  Jeśli już zaglądacie tam to zapraszam  do polubienia mojego funpage. Dzięki temu będziecie mogli być na   bieżąco z wpisami i ciekawostkami na temat książek, kryminałów i pisarzy. 

4 thoughts on “Bądź jak inni , czytaj książki!

  1. Są niestey tacy ludzie co nie chcą czytać!!! Mnie czytanie książek zaraził narzeczony. One to mól książkowy. Ja kiedyś mało czytałam. I właśnie dzięki niemu nauczyłam się doceniać czas z książką w ręku.

    Polubienie

  2. Uwielbiam czytać książki i nie wyobrażam sobie bez nich życia. Ludzie, którzy nie czytają bardzo dużo tracą. Staram się wpajać swojej córce miłość do czytania książek i czytam jej od urodzenia.

    Polubienie

Skomentuj

