Kryminalna bucket list :)


Koniec stycznia 2016. Postanowiłam sobie zrobić listę książek, które w tym roku należy skonsumować. Najpierw trochę pobuszowałam w księgarniach i internecie by zainspirować się. Muszę przyznać, że udało mi się znaleźć mnóstwo pozycji na które mam chrapkę. 

Z tego wszystkiego wybrałam parę pozycji po które na pewno sięgnę w tym roku  (mam nadzieję). I tak na początek :

„Człowiek Nietoperz”,”Trzeci Klucz”, „Czerwone Gardło” i „Policja” Jo Nesbo.

nietoperz

trzeci klucz

Do skończenia całego cyklu z Harrym Hole zostały jeszcze te cztery pozycje. „Człowieka Nietoperza” mam w domu. Czeka  na półce aż skończę „Zbrodnię (Nie)doskonałą” Bondy. Oczywiście  nie muszę Wam po raz setny wspominać, że  jestem zakochana w prozie Norwega. Samego głównego bohatera uwielbiam ponad wszystko. Z tego powodu te cztery książki idą na pierwszy ogień. 

czerwone gardło       policja

Kolejną opcją, która mnie zachwyciła to „Księżniczka z Lodu”   Camilli Lackberg.

ksiezniczka-z-lodu-b-iext12765275

Wiele pozytywnych opinii czytałam o jej książkach. Z racji tego, że jestem dość zajęta postanowiłam sprawdzić czy jej historie są warte poświęcenia czasu. Jestem osobą pracującą i nie zawsze mam chwilę na to by czytać nawet trzy książki jednocześnie. Postanowiłam skorzystać w tym przypadku z rozwoju techniki. Na internecie został opublikowany audiobook właśnie tej książki.  Posłuchałam i nie zwiodłam się. Słuchowisko było dostępne tylko jakiś czas, więc by dotrzeć do końca historii  trzeba kupić całą wersję audiobooka lub książkę. Ja wolę książkę. Godzina dostępna w sieci to świetna reklama. Mnie to przekonało! I już mam następny kryminał w noworocznych planach.

zbiwa

W wolnym czasie często zdarza mi się wstąpić do księgarni. Choćby dlatego, aby zorientować się co jest. Może będą jakieś ciekawe oferty?  Jakieś dwa tygodnie temu wybrałam się do Poznania. Tam zahaczyłam o Empik  w Starym Browarze. Natknęłam się na  bardzo promowaną  powieść Roberta Galbraita „Żniwa Zła”. Zaintrygował mnie opis historii.  Po powrocie do domu odpaliłam komputer i zaczęłam czytać opinie o  książkach tego pisarza. Mnóstwo bardzo dobrych.  Pomyślałam sobie, że  2016 rok jest długi więc można tę pozycję wrzucić do noworocznych planów.

„Sprawa Niny Frank” Katarzyny Bondy

nina frank

Jak wcześniej wam pisałam obecnie czytam „Zbrodnię (Nie)doskonałą” Katarzyny  Bondy i Bogdana Lacha. Nie będę wam zdradzać wielu szczegółów, gdyż będzie to osobny temat do omówienia.  Katarzyna Bonda jest jedną z popularniejszych pisarek kryminalnych w Polsce. „Sprawa Niny Frank” jest to pierwszy polski kryminał jaki autorka stworzyła, gdzie głównym bohaterem jest profiler policyjny a nie typowy śledczy.

„Zamachowiec” Lizy Marklund

zamachowiec

Ta powieść jest pierwszą częścią przygód dziennikarki kryminalnej Anniki Bengzton. Ja miałam przyjemność poznać  wcześniej pióro szwedzkiej pisarki. Uważam, że jest to poziom, który zadowala moje wymagania czytelnicze. Podobnie jak Nesbo Marklund stworzyła całą czarną serię. Jeśli już mam czytać cały cykl to od początku. Tym bardziej, że jedna historia ma powiązania z kolejną.

Następnym wyzwaniem jakie mnie czeka to Saga Millenium Stiega Larssona. Pomyślicie sobie, że to takie oklepane. Może i tak! Ja jednak widziałam film: wersja szwedzka (odcinkowa) oraz pełnometrażowy. Jeśli chodzi o  ekranizację to się nie zawiodłam. Szczególnie jeśli chodzi o skandynawską produkcję. Chcę te trzy książki przeczytać choćby dlatego by skonfrontować je z filmami. Poza tym mój narzeczony już dawno pochłonął te  powieści i bardzo sobie chwalił. Mnie jest wstyd, że jeszcze tego nie dokonałam.millenium

Przypuszczam, że pewnie do tej listy jeszcze coś dojdzie.  Mam jednak ogromną nadzieję, że  moje plany czytelnicze uda mi się zrealizować i oczywiście podzielić się opiniami z Wami.  Jeśli ktoś z Was już czytał jakieś pozycje z mojej bucket list i chciałby się wyrazić swoje zdanie to zapraszam.

4 thoughts on “Kryminalna bucket list :)

  1. Jestem ciekawa jak ci z „Księżniczką…” pójdzie. Bo to w sumie specyficzny kryminał. W pierwszej części nie ma tego jeszcze tak bardzo, ale kolejne mocno dokładają się do tworzenia gatunku „kryminał parentingowy” XD

    Lubię to

Skomentuj

